Naturest Oy - Metsäluontokoulu, tapahtumatuotanto ja Green Care

Sattuman kauppaa – vai match made in heaven?

Polkuni Naturestilla alkoi ihan sattuman kautta. Minulla on yli kaksikymmentä vuotta työkokemusta hoitoalalta ja terveydenhuollon kaupan puolelta. Tekniset asiat ovat aina kiinnostaneet minua ja tunsin vahvasti, että tapahtunut digiloikka vaatii osaltani lisäkouluttautumista uusia ammatillisia haasteita ajatellen. Syksyllä 2020 minut onnekseni hyväksyttiin Verkkokauppa- ja digiosaaja- kurssille ja olin aivan innoissani uuden oppimisesta. Kurssi tosin oli liian lyhyt – juuri kun olin päässyt kärryille uusista taidoista, aika oli päättymässä. Joulupyhien aikaan etsiskelin tietoa jatkokoulutuksista ja sattumalta löysin Aava & Bangin Markkinointivirittämön . Uusi kasvuohjelma on kehitetty kasvuhakuisten pk-yritysten ja tulevaisuuden markkinoinnin osaajien tarpeisiin – kuulosti aivan täydelliseltä työvoimakoulutuksesta tilanteessani.

YHTEINEN YMMÄRRYS JA MOLEMPIEN OSAPUOLIEN TARPEET KOHTAAVAT

Markkinointiosaajia oli hakuvaiheessa sata, joista kolmekymmentä pääsi jatkoon. Hakijoiden piti täyttää lyhyt ja ytimekäs osaajakartta omasta osaamisesta sekä valita itseä kiinnostavat yritykset. Muutaman muuttujan kautta kolmas haastatteluni olikin Naturestin Ritan kanssa ja totesimme varsin pian olevamme matkalla yhteiseen suuntaan. Ympäristön ja yksilön kunnioitus sekä aitous ovat yhteiset arvomme. Jotta kokisisin olevani luotettava asiakaspalvelija, minulle on aina ollut erityisen tärkeää luja usko myytävään tuotteeseen – ilman sitä en pysty antamaan 100 % panosta työlleni.

Nyt olemme puolivälissä koulutusta ja tunne siitä, että olen oikeassa paikassa oikeaan aikaan, on vahvistunut. Siis uuden ajan luontopalveluyritys keskellä pandemia-aikaa? Innovatiivisuus on se seikka, joka on yllättänyt minut useamman kerran; mitä kaikkea voikaan tehdä kun ei kangistu vanhoihin toimintatapoihin ja ajatusmalleihin (jotka eivät muuten todellakaan toimi vuonna 2021!). Edellisissä työpaikoissa muutokset ovat tapahtuneet varsin hitaasti ja aina on muutosvastarintaa ollut ilmoilla henkilöstön osalta. Nyt uusia sisältöjä on löytynyt mm koulutustarjonnasta, yhteyksiä ympäri maailmaa on viritelty ja yhteistyöverkosto Suomessakin varsin laaja. Näemme mahdollisuuksia joka puolella! Naturest on nuori yritys, mutta perusasiat ovat kunnossa kuten esimerkiksi laatujohtamisen sertifikaatit, hyvät referenssit ja toiminnan monimuotoisuus – emme ole sidottuja tiettyyn lokaatioon. Kaikkein tärkein kuitenkin on asiakaslähtöisyys, tarjoamme asiakkaille mahdollisuuksia ainutlaatuisiin kokemuksiin ja elämyksiin luonnossa ja luonnosta.

MITÄ OLEN OPPINUT MATKALLANI?

Koulutusmatka Markkinointivirittämön kanssa on sisältänyt yhteisiä markkinointikoulutuksia, solutyöskentelyä ja itseopiskelua – ei niin perinteistä koulutusta kuin itse odotin. Tekemällä oppiminen, ja varsinkin itse oivaltaminen on ollut parasta antia. Myös muiden osaajien tuki on ollut arvokasta, oli se sitten ihan konkreettisia neuvoja tai sitten vertaistukena toimimista.

Digitaalinen markkinointi on mielenkiintoista ja jatkuvasti kehittyvää. Varmaankin siksi pidän markkinointikkordinaattorin työnkuvasta, koska aina on jotain uutta opittavaa. Naturestilla työpäivät ovat hyvinkin erilaisia ja korona on tuonut uusia ulottuvuuksia tekemiseen. Yhteistyöverkosto on todella laaja ja ihailen miten perinteistä kilpailijanäkökantaa voi katsella rakentavassa mielessä – mitä opittavaa meillä voisi olla tai miten voimme hyötyä toisistamme. Ja mikä parasta, uusien taitojen lisäksi olen oppinut hengittämään metsää!


 

Scroll to Top